Prima Pagina / Blog / 5 intrebari la care fiecare administrator trebuie sa-ti raspunda

5 intrebari la care fiecare administrator trebuie sa-ti raspunda


Stim ca meseria de administrator de bloc nu este tocmai cea mai usoara ocupatie. Insa stim ca un administrator profesionist va avea intotdeauna grija de locatarii sai si va trebui sa se asigure ca acestia sunt informati si constienti asupra fiecarei probleme ce s-ar putea sa apara in relatia dintre asociatia de locatari si administrator.


Stim ca meseria de administrator de bloc nu este tocmai cea mai usoara ocupatie. Insa stim ca un administrator profesionist va avea intotdeauna grija de locatarii sai si va trebui sa se asigure ca acestia sunt informati si constienti asupra fiecarei probleme ce s-ar putea sa apara in relatia dintre asociatia de locatari si administrator. Iar in cazul in care exista nelamuriri, cu privire la orice problema aflata in interiorul blocului sau in incinta condusa si administrata de firma de administrare sau de personalul angajat pe acest post, locatarii trebuie sa fie mereu informati si sa se adreseze fara nicio ezitare administratorului. Acesta are obligatia sa le ofere locatarilor toate informatiile necesare rezolvarii situatiei. Iata 5 intrebari la care orice administrator ar trebui sa gaseasca raspunsuri pentru locatarii blocului! 1. Care este principala lege care se aplica in cazul activitatii de administrator si care legifereaza drepturile, obligatiile si limitele activitatii acestuia? Cadrul legal cel mai potrivit in acest caz este Legea 230/2007, aici fiind relatate clar si obiectiv toate drepturile, obligatiile si limitele activitatii administratorului, locatarilor, presedintelui de bloc. Articolul 36 este cel mai relevant in acest caz. Dar si articolele 37 si 38 sunt la fel de importante. Acestea ar trebui sa fie stiute de fiecare locatar. Administratorul are obligatia sa ii informeze pe locatari cu privire la aceste reguli, de fiecare data cand este nevoie. 2. La ce foloseste semnatura electronica si cine are dreptul sa o foloseasca in asociatia de proprietari? Semnatura electronica este un procedeu fiscal aplicabil oricarei persoane juridice. Prin acest instrument se poate tine evidenta la ANAF, cu privire la depunerea declaratiilor fiscale obligatorii. Persoana care se ocupa de aceste lucruri si care trebuie sa aiba evidenta asupra tuturor aspectelor legale de acest gen este presedintele de bloc. Toate asociatiile de proprietari care nu dispun inca de astfel de mijloace sunt pasibile de amenzi. Se recomanda contactarea unei firme profesioniste de administrare in aceasta problema, pentru a rezolva situatia. In acest sens, si compania Blocul Tau va poate sta la dispozitie. 3. Cum se face o cerere de radiere? O astfel de cerere este un document oficial ce are ca scop scoaterea de la intretinere a unei persoane. Aceasta se redacteaza, continand urmatoarele informatii: • Datele de identificare ale proprietarului locuintei in cauza, incluzand CNP si adresa locuintei in cauza • Numarul de persoane ce se doresc eliminate de pe fisa de intretinere si numele acestora • Data si semnatura solicitantului 4. Ce este registrul de casa si cum trebuie completat acesta? Registrul de casa este documentul ce contine cheltuielile si incasarile realizate pe fiecare unitate. In cazul unei asociatii acest document serveste pentru a tine evidenta cheltuielilor si cotelor platite de locatari. Acesta se completeaza zilnic de catre casier si se elibereaza in 2 exemplare catre departamentul financiar, pentru verificarea corectitudinii. Aceste registre se arhiveaza la casieria unitatii. O firma profesionista de administrare imobile va avea intotdeauna acces si va reusi rezolvarea oricarei situatii ce s-ar putea sa apara, cu maxima transparenta si in cel mai scurt timp. De aceea este de preferat ca profesionistii in domeniul administrarii de imobile sa se ocupe de aceasta activitate, ea fiind mult prea complexa pentru un singur om. 5. Cum se declara indexul si consumul de resurse? Este indicat ca acesta sa fie declarat de catre consumator, cu maxima acuratete, iar administratorul are obligatia sa verifice corectitudinea informatiilor din 3 in 3 luni. Insa se poate ca administratorul sa aiba obligatia citirii indexului, specific prin intermediul contractului de prestari servicii. In acest caz, administratorul are drept de acces in orice zi, la orice ora in locuinta, pentru a putea citit si pentru a putea indexa consumul. Aceste inscrisuri ce reies in urma activitatii de citire a contoarelor reprezinta documente oficiale justificative, iar ele trebuiesc tinute si arhivate de catre administrator si semnate de catre proprietar. O firma de administrare imobile cu adevarat profesionista va simplifica cat mai mult posibil aceasta procedura, pentru a nu retine foarte mult locatarii si pentru a eficientiza cat mai mult costurile operationale. Iata asadar 5 dintre intrebarile la care fiecare administrator trebuie sa raspunda prompt. O firma de administrare nu numai ca va fi capabila sa ofere solutionare la oricare dintre aceste situatii, dar va fi capabila sa si eficientizeze procesele de administrare si sa solutioneze fiecare situatie aparuta cu efort minim si costuri reduse.


Publicat: 28 Sep 2017

© 2016 Blocul Tau | Realizat in Atelierul Web