10 lucruri pe care nu le stiai despre firmele de administrare imobile
Exista de multe ori diverse
neintelegeri intre locatari si firmele de administrare a blocului sau
administrator. Acestea au de cele mai multe ori aceeasi cauza: locatarii
nu sunt bine informati cu privire la activitatea si la obligatiile unei
astfel de firme.

Exista de multe ori diverse neintelegeri intre locatari si firmele de administrare a blocului sau administrator. Acestea au de cele mai multe ori aceeasi cauza: locatarii nu sunt bine informati cu privire la activitatea si la obligatiile unei astfel de firme. Sunt inca destule chestiuni in relatia locatar – administrator care nu functioneaza cum ar trebui.
Acest lucru se intampla deoarece firmele de administrare asociatie de proprietari sau de administrare imobile nu comunica eficient si nu isi informeaza corect locatarii. O firma profesionista va fi intotdeauna transparenta si va comunica cu locatarii. In spiritul acestei idei, dorim sa va aratam astazi o lista cu 10 lucruri pe care e posibil sa nu le stiti despre firmele de administrare blocuri.
1. O firma de administrare profesionista va oferi intotdeauna justificari ale cheltuielilor, pe baza de bon fiscal de la furnizor, factura pentru banii achitati furnizorilor si prin registrele contabile realizate de catre specialisti.
2. O firma de administrare imobile cu adevarat profesionista va ajuta fiecare locatar in parte cu problemele specifice, analizand atent contoarele de apa, gaz si intreaga retea de utilitati din apartamentul locatarului, fara a pune locatarul sa plateasca in plus si sa suporte cheltuieli pe care nu le face.
3. Firmele de administrare imobile nu se ocupa doar de realizarea actelor. Ele se ocupa si de logistica si de aprovizionare. Procurarea bunurilor pentru renovare, materialelor de revizie si produselor pentru curatenie intra in functiile unei astfel de firme.
4. Fiecare decizie ce se ia la nivel de spatiu comun, trebuie si este supusa unui consiliu de conducere a fiecarui imobil in parte. O firma de administrare imobile nu detine imobilul. Doar il administreaza. Iar aceasta activitate trebuie facuta in functie de cerintele si nevoile locatarilor.
5. In cazul unui bloc sau a unui sector de imobile, de cele mai multe ori pretul va fi mai avantajos in cazul beneficierii de servicii oferite de o firma, decat in cazul unui administrator intern. Un administrator intern are un salariu, iar acesta trebuie sa fie destul de competitiv, pentru ca performanta sa se reflecte in activitate. In cazul unei firme, taxa este pe fiecare apartament, iar la cate apartamente exista in administrarea unei firme, taxa va fi minima.
6. O firma profesionista de administrare imobile va oferi intotdeauna si servicii conexe pentru a multumi locatarii. Spre exemplu, se pot oferi servicii tehnice precum montajul si revizia sistemelor sanitare.
7. O firma de administrare a blocului nu are doar obligatia de a contoriza consumul de apa rece si calda. Firma trebuie sa asigure si revizia si reparatia sistemului de canalizare, instalatii, vene, robineti de trecere etc.
8. O firma de administrare a blocului cu adevarat profesionista va oferi servicii de plata a facturilor catre furnizori, dar si inregistrare si transmitere online a dovezii efectuarii platilor catre autoritati.
9. O firma de administrare imobile profesionista va avea disponibilitate 24/24, chiar daca va fi nevoita sa aiba un sistem de interventii NONSTOP. O firma care pune pret pe calitate si pe multumirea locatarilor va avea un departament separat, specific pentru acest tip de activitati.
10. Rapiditatea va fi cuvantul de ordine in cazul serviciilor oferite de o astfel de firma. Daca exista o avarie in bloc, spre exemplu la coloana de apa, o firma cu adevarat devotata va rezolva problema in cel mai scurt timp si nu va pune locatarii in situatii jenante sau lipsite de confort.
Acestea sunt unele lucruri de baza, pe care orice locatar are dreptul sa le stie si sa le ceara firmei de administrare a imobilului in care locuieste. O firma profesionista de administrare va fi transparenta si va expune intotdeauna procedurile prin care lucreaza, iar aceste 10 chestiuni trebuie sa faca parte din principiile de baza ale firmei in cauza.